۷ نکته در سئو صفحات (قسمت دوم)

about us page title image
  • ۷ نکته در سئو صفحات (قسمت دوم)

    ۷ نکته در سئو صفحات (قسمت دوم)

    به نام خدایی که در این نزدیکیست

    با سلام خدمت تمام دوستان icseo . در آموزش قبلی شما با ۳ روش از سئو صفحات آشنا شدید این آموزش ادامه آموزش قبلی میباشد . در صورتی که قسمت قبل را مطالعه نکرده اید ، اینجا کلیک کنید .

     

    • ریسپانسیو بودن سایت :

    ابتدا به تعریف ریسپانسیو میپردازیم . ریسپانسیو یا واکنش گرا به معنای این است که طراحی سایت به گونه ای میباشد که سایت در مانیتور های مختلف ، به صورت متفاوت نمایش داده میشود .

    به طور مثال اگر شما سایت icseo را در موبایل ، تبلت ، لپتاپ و … باز کنید ، سایت برای شما ناقص لود نخواهد شد و بهم ریختگی ای برای شما اتفاق نمیافتد .

    responsivedesign

    برای تست ریسپانسیو بودن سایت اینجا کلیک کنید .

    برای درک بهتر به تصویر زیر نگاه کنید :

    responsivedesign

    در تصویر بالا به طور کامل در مورد ریسپانسیو بودن سایت توضیح داده است .

    • رعایت فاصله بین نوشته ها :

    این موضوع در امر سئو بسیار مهم است . سایت شما باید به گونه ای طراحی شده باشد که فاصله بین پاراگراف ها ، کلمات و… مقدار مشخص و متناسبی باشد .

    یک نوشته ای خوب و کاربر پسند است پاراگراف ها ، عنوان ها ، لیست ها و … مشخص و منظم باشد .

    در قسمت اول آموزش گفتیم که موتور های جستجوگر (به خصوص گوگل) دارای یک بانک اطلاعاتی قوی در ضمینه کلمات هم معنا و هم خانواده هستند ، حال این سوال مطرح میشود که چگونه این کلمات را تشخیص میدهند ؟

    موتور های جستجو گر با اندازه گیری کلمات مختلف توانسته اند که کلمات هم معنا را در جملات و پاراگراف ها به وسیله عناصر HTML تشخیص دهند . و نزدیک ترین معانی یک کلمه را در پاراگراف های مختلف یک سایت در بانک اطلاعاتی خود ذخیره کنند .

    Semantic Distance and Term Relationships

    • ایندکس جملات پایه در گوگل :

    تا اینجا ما در ارتباط با کلمات کلیدی و روابط بین آن ها به اندازه کافی صحت کردیم . الان قصد داریم تا در مورد ایندکس جملات پایه در گوگل صحبت کنیم .که البته این مطلب  اکنون برای وب مستران کاربرد چندانی ندارد و فقط برای اطلاع آن ها گفته میشود .

    این گونه استنباط میشود که گوگل در حال به کارگیری شیوه ای برای درک زبان است . به این گونه که خیلی از متون قدیمی هستند که در آن متون از کلماتی استفاده شده است که که امروزه دیگر کاربردی نداره به عبارت ساده تر این کلمات اکنون در موتور های جستجوگر سرچ نمیشوند و به تاریخ پیوستند .

    مانند زبان ایرانیان در چند قرن پیش و اکنون .

    به تصویر زیر دقت کنید :

    Phrase-Based Indexing

    •  برجسته کردن متون :

    برجسته کردن و به عبارتی بولد کردن در متون از دید موتور های جستجوگر دارای اهمیت بالایی میباشد . در عکس زیر عبارتاتی مثل Iron Man, Tony Stark, Pepper Potts and Science Fiction دارای اهمیت هستند و جز کلمات مهم تلقی میشوند .

    در عکس زیر کلمه ای مانند Cinerama  با وجود این که چندین بار تکرار شده است ، اما هیچگونه اهمیتی برای گوگل ندارد . البته نه این که اهمیتی ندارد ، منظور این است که اهمیت ناچیزی در مقابل کلمات بولد شده دارد .

    Entity Salience

    از این که این مقاله را مطالعه فرمودید از شما تشکر میکنیم .

    منتظر نظرات شما هستیم .

    حق نگهدارتان .

    Tweet about this on TwitterShare on FacebookShare on Google+

    ICSeo

    امیررضا هستم . ۵ سال است در ضمینه سئو فعالیت میکنم . و تمامی موتور های جستجوگر را در این مدت آنالیز کرده ام . گروه ایمیلی icseo افتتاح گردید .

    More Posts - Website

    Follow Me:
    TwitterGoogle Plus

    دیدگاه خود را بنویسید

    لطفا توجه کنید که پس از تایید نظر شما توسط مدیر , برای شما ایمیل تایید ارسال خواهد شد*

Optimization WordPress Plugins & Solutions by W3 EDGE