افزایش سئو سایت به وسیله Meta Referrer Tag

about us page title image
  • افزایش سئو سایت به وسیله Meta Referrer Tag

    افزایش سئو سایت به وسیله Meta Referrer Tag

    به نام خدایی که در این نزدیکیست

    با سلام . در این آموزش قصد داریم تا شما را با  Meta Referrer Tag ها و تاثیرات آن ها در سئو صحبت کنیم .

    Meta Referrer Tag

    حرکت سایت ها از HTTP به سمت HTTPS یک جنبش و پیشرفت برای وبمستران ایرانی و خارجی محسوب میشود . حرکت به سمت HTTPS  ای شدن

    وبسایت ها علاوه بر افزایش امنیت وبسایت ها باعث افزایش سئو سایت ها میشود. از شما دعوت میکنم که در مورد HTTPS این مقاله را بخوانید .

    HTTPS یک روند صعودی در جهت استقبل وبمستران داشته است . البته نباید از دلیل این کار نیز چشم پوشی کرد . از زمانی که گوگل به HTTPS شدن

    سایت ها اهمیت میدهد و باعث افزایش ۲۰ % ایندکس سایت ها شده است , وبمستران زیادی نیز از HTTPS شدن سایت ها استقبال کردند .

    Meta Referrer Tag

    Meta Referrer Tag

     

    البته متاسفانه حرکت به سوی HTTPS شدن سایت ها چندان آسان هم نیست و یک سری جنبه های منفی نیز دارد  .

    وبمستران به اولین چالش فنی خود زمانی برخوردند که برای نخستین بار از HTTP به سمت HTTPS کوچ کردند .

    یکی از این مشکلات تغییرات ۳۰۱ redirects لینک سایت ها بود که باعث از دست رفتن تقریبا ۱۵ % رتبه سایت ها میشد . که این خود یک مشکل اساسی

    با HTTPS بود .

    Ross Hudgens به طور خلاصه در این باره میگوید :

    HTTPS یک عامل رتبه دهی مهم میباشد. ” ۳۰۱ HTTP به HTTPS باعث ازدست رفتن بازدید و رتبه یک سایت ازطریق همین ۳۰۱ ریداکت میشود .

    بسیاری از SEO کاران بر این باور اند که حرکت به سوی HTTPS باعث افزایش بازدید و افزایش رتبه در موتور های جستجوگر خواهد شد .

    با این حال سایت های بزرگ با بازدید بالا و ایندکس بالا که برای تامین امنیت کاربران خود به سمت HTTPS حرکت میکنند در کوتاه مدت با مشکلاتی

    مانند ازدست رفتن ۸ یا ۹ درصدی بازدید روبه رو میشوند .

    مشکل بعدی که در حرکت وبمستران به سمت HTTPS شدن وجود داشت از دست رفتن ترافیک لینک های ارجاع کننده بود . 

    زمانی که یک سایت ترافیکی را به سمت سایت مرجع ارسال میکند , یک سری اطلاعات اضافی نیز جهت شناسایی سایت مبدا نیز ارسال میگردد . که این 

    دیتا ها ارزش بالایی برای سایت مبدا ( سایتی که به ان اشاره شده است ) دارد  .

    ارزش این این دیتا ها و اطلاعات در زمان طولانی مشخص میشود . در مدت زمان طولانی مبدا (منبع) سایت اصلی در بین سایر سایت ها مشخص میشود .

    و جمعیت بازدیدکنندگان گاهی اوقات به سوی این لینک ها میروند تا مطالب بیشتری را از سایت مبدا دریافت نمایند . و از طرف دیگر این کار دقیقا اساس

    کار اسپمر ها در سراسر اینترنت میباشد . و این ارجاع موجب مشکلاتی مانند افزایش اسپمر ها در سایت نیز میگردد .

    spamer

    spamer

    حرکت به سمت HTTPS شدن سایت ها باعث شده است که این اطلاعات ارزشمند که به سمت سایت مبدا ارسال میشد دیگر ارسال نگردد . این کار از

    ورود اسپمر ها به سایت مبدا نیز جلوگیری میکرد اما در بین سایت ها دیگر مشخص نبود که سایت مبدا دقیقا کدام یک از سایت ها میباشد .

    در اینجا یک نمونه از این آمار را به شما نمایش میدهیم .

    referrer

    referrer

     

    Meta Referrer Tag چیست و چگونه این مشکلات را حل کرده اند ؟

    اگر چه Meta Referrer Tag ها مشکل اول را نمیتوانند حل کنند اما به راحتی میتوانند مشکل دوم که مربوط به ارجاع اطلاعات بود را حل کنند .

    در واقع راه حل آن فوق العاده ساده و راحت میباشد . که در ادامه به معرفی کامل آن میپردازیم . پس ما را همراهی کنید

    تقریبا همه وبمستران از این راه کاملا بی خبر هستند .:-)

    درواقع meta referrer tag ها که تقریبا چند سال پیش برای همچین مواقعی ای طراحی و ساخته شده بودند .

    درواقع  tag ها اجازه میدهند تا بر روی ورودی های خود که از سایت های دیگر ارجاع داده میشوند کنترول بهتری داشته باشید .

    meta referrer tag تقریبا روی همه مرورگر ها کار میکنند و درواقع نحوه کار آن ها انتقال اطلاعات ارجاعی کاربر به سمت سایت اصلی است در این بین

    یکی از مزایای استفاده از HTTPS این است که اطلاعات به صورت رمز نگاری شده باقی میمانند .

    چگونه میتوان از meta referrer tag ها استفاده کرد ؟

    استفاده از meta referrer tag بسیار ساده است . محل قرار گیری meta referrer tag ها در تگ <head> در کد های HTML قالب شما میباشد .

    تمامی ارجاع ها به یکی از این ۵ روش انجام میگیرند تا کنترول کنند که بروزر ها چگونه این اطلاعات را ارسال کنند .

    این ۵ روش عبارتند از :

    ۱ – None : عدم ارسال دیتا های ارجاعی :

    <meta name="referrer" content="none">

    ۲ – None When Downgrade : ارسال اطلاعات ارجاعی به سایت های بر پایه HTTPS  :

    این اطلاعات ارجاعی توسط کد زیر تنها بر سایت های بر پایه HTTPS ارسال میگردد :

    <meta name="referrer" content="none-when-downgrade">

    ۳ – Origin Only : ارسال اطلاعات هاست , پورت (اطلاعات برپایه ساب دامین ها) مجزا از آدرس فول URL های شما مثلا آدرس

    www.icseo.ir/ex.html به تنها به این آدرس خلاصه میشود : www.icseo.ir و اطلاعات بعد از عبارت “/ ” به سایت مرجع ارسال نمیگردد .

    <meta name="referrer" content="origin">

    ۴- Origin When Cross-Origin: مانند Origin Only میباشد اما با این تفاوت که تمام اطلاعات را که شامل پورت و هاست و… هست ارسال میکند

    مجزا از این که آن ادرس سایت بر اساس HTTPS است یا HTTP تفاوت اصلی این مورد با مورد شماره ۳ این است که Origin Only تنها به سایت های

    خروجی (لینک هایی که به خارج از سایت) اطلاعات را میفرستد  .

    <meta name="referrer" content="origin-when-crossorigin">

    ۵- Unsafe URL :

    معمولا تمامی رشته ها توسط url ها منتقل میشوند . اگر در url های شما اطلاعات حسای و محرمانه قرار دارد این گزینه مناسب شما نمیباشد .

    به طور پیشفرض در url ها در حالت دیفالت یوزرنیم و پسورد ها مخفی و غیر غابل نمایش میشوند .

    <meta name="referrer" content="unsafe-url">

    و اما متاتگ ها چگونه کار میکنند ؟

    با کلیک کردن بر روی عبارت زیر میتوانید ببینید چگونه کار میکنند :

     متاتگ ها اینگونه کار میکنند !!!

    خب چه اتفاقی افتاد ؟

    ما در اینجا از تگ “Origin” برای اشاره به اینک استفاده کردیم . میبینید که در نتیجه کار نوشته شده http://www.icseo.ir و آدرس کامل این پست

    که بعد از “/” خواهد بود نمایش داده نشده است .

    به عنوان مثال در سایت زیر شما میتوانید یک نمونه از نتیجه آنالیز یک سایت رو ببینید :

     5599a9d2002224.36845755

    برای امنیت و سادگی بیشتر اکثر سایت ها و مدیران سایت ترجیح میدهند که از تگ “origin” استفاده کنند . اما این یک سری مشکلات نیز دارد .

    مشکل اصلی استفاده از این تگ این است که شما نمیتوانید آنالیز دقیقی از سایت خود انجام دهید . به این علت که تمامی لینک های ارجاعی به صفحه

    اصلی سایت شما منتقل میگردد و این خود یک مشکل اساسی است . 

    نتیجه گیری :

    ما یکی از طرفداران و دوستان meta referrer tag ها هستیم . به این علت که این تگ ها میتوانند جریان را در اینترنت برقرار سازند و باعث تعامل و

    ارتباط سایت ها با یکدیگر و درنهایت افزایش بادید سایت و افزایش سئو شوند  .

    امیدوارم که این مقاله نسبتا طولانی شما را خسته نکرده باشد و استفاده کامل از این مقاله برده باشید .

    موفق و سرفراز باشید. 🙂

    Tweet about this on TwitterShare on FacebookShare on Google+

    ICSeo

    امیررضا هستم . ۵ سال است در ضمینه سئو فعالیت میکنم . و تمامی موتور های جستجوگر را در این مدت آنالیز کرده ام . گروه ایمیلی icseo افتتاح گردید .

    More Posts - Website

    Follow Me:
    TwitterGoogle Plus

    دیدگاه خود را بنویسید

    لطفا توجه کنید که پس از تایید نظر شما توسط مدیر , برای شما ایمیل تایید ارسال خواهد شد*

Optimization WordPress Plugins & Solutions by W3 EDGE